Friday 17 February 2012

Jalinan cinta teman

Assalamualaikum dan salam satu ummah..

Moga Allah sudi memberikan hidayahNya di sini untuk anda..^^


'Berkawan biar seribu'. Saya sangat 'allergik' dengan perkataan ini. Pada saya, buat apa ramai kawan tapi menyakitkan jiwa? Saya tak pernah ambil port langsung pasal friendship. Sebab saya rasa they all penipu. Berkawan kerana nakkan sesuatu. Yup, I can see through thier eyes and they did it to me!


Saya tak mengerti hakikat penciptaan manusia yang masing-masing mempunyai kebaikan dan keburukan.
Saya sangat berkira, kalau saya tak buat awak macam tu, then awak jangan buat saya macam tu. Bila ada je sahabat yang tersakitkan hati saya, hati ni hancur habis. Why? cause I never did it to you! It not fair! haha! demand betul! Lepas tu start la sesi bermasam muka which is I started it first..hihi..


Well, itu dulu..sebelum otak saya dicuci kaw kaw punya! heh!


Semasa di menengah atas, Allah beri saya peluang berkenalan dan bersahabat dengan manusia-manusia yang akhlaknya hebat-hebat belaka. Serious! saya selalu tanya diri sendiri. 'Am I dreaming?' SubhanAllah...itulah saat saya rasa seolah-olah dunia ini adalah taman-taman syurga. Indah belaka!


Sepanjang kami bersahabat, saya tak sempat rasa susah. Kerana kesusahan itu telah terlebih dulu mereka ganti dengan kesenangan. Saya tak pernah rasa sendiri kerana mereka pasti di sisi setiap kali saya menghadapi jalan-jalan hidup yang sukar. Mereka jugalah yang berusaha keras mencari penyelesaian dan tak senang duduk selagi tak jumpa solusi untuk setiap permasalahan saya.The're just amazing!





Mereka lebih banyak memberi dari menerima dan meminta. Mereka mengajar saya erti kejujuran dan kepecayaan. Pengertian yang saya kira tak pernah wujud dalam dunia ni. Mereka mengajar saya hampir kesemua perkara tentang kehidupan. Sungguh, mereka terlalu baik! Saya tercari-cari punca mereka memiliki akhlak sebegitu. Rupanya kerana mereka sandarkan segalanya pada Allah..Pergantungan mereka kepada Allah sangat mantap! Hanya kerana itu...


Sejak itulah, saya mula mempercayai persahabatan dan memahami erti sahabat dengan sesungguhnya.
Terima kasih Allah atas nikmat yang kau berikan...Alhamdulillah...alhamdulillah...


Kini mereka sedang bertebaran mengembara ilmu di bumi tuhan. Juga dalam pelayaran meyebarkan cinta tuhan ke dalam hati setiap insan yang mendambakan redhaNya...Moga kalian terus thabat dan kuat..


Aku juga bersama kalian, masih mencari erti dan cuba memberi erti pada yang belum mengerti. Jazakumullahu khairan kathiran kuucapkan kepada kalian kerana telah mengajarku erti persahabatan yang sesungguhnya sekaligus memahamkan aku erti hidup bertuhan..






Walau kita berjauhan,
aku takkan khuatir jika tiada lagi pertemuan,
kerana hati kita telah diikat tuhan,
untuk saling menyayangi dan memberi harapan,
demi kebahagiaan yang tiada bandingan,
dalam jannah tuhan..
InsyaAllah..


*kerana kerinduan yang teramat sangat pada kalian, aku coretkan rasa hati dalam jalinan cinta teman ini.
Moga rahmat Allah sentiasa memayungi kalian. Amiin...

No comments:

Post a Comment