Sunday 10 February 2013

Make it a good heart



Sepurnama lebih menyepi tanpa tanda. Uhh… zalim pada diri sendiri. Pernah juga curi-curi masa nak update, malangnya idea kering tak terisi. Sudahnya, blog harapan ni terhias dengan sawang-sawang tak berpenghuni. Lama-lama, jadi unroutine dan terus lupa. Ayoyo~


Lepas kena desak banyak kali, barulah terkapai-kapai capai laptop, tekan butang on, cucuk modem, then klik apa yang patut. Kelemahan is the thing yang memang ‘wajib’ diperbaiki. Kata nak jadi better person ya tak?


Kalau ikutkan hati, banyak je benda, peristiwa dan cerita yang nak dikongsi. Well… this time I choose.. ..err.. tak tau nak kategorikan apa. But that ok, asalkan dapat pengajaran, okkeh? =)

Suatu hari, ummi(mak saya) ber’story-telling’ dengan abah saya.

“hari tu kan, Sal pergi situ…bla..bla..lepastu, bla..bla..”

“hmm.. dah lebih 7 kali ummi cerita pada abah ”,  saya menyampuk.

Tetibe abah bersuara, “mana ada, abah baru first time dengar”,

Saya terdiam. Ummi buat tak tau dan terus sambung cerita. Haha.. the sweetness of my father appear again. Dan satu kutukan wajar untuk saya.


Dalam apa jua perhubungan, walau kita tak ‘sweet’, at least make your smile as sweet as a candy. Kebaikan tu memang perlukan kepura-puraan, but don’t worry.. syaitan still hate it..^_~


p/s: Buat sahabat fillah sekalian, maaf untuk semua kecemberutan wajah yang pernah dibuat.. benaran nih..


No comments:

Post a Comment