Sunday 13 November 2011

Surat Cinta Untuk Tuhanku...



Mencintai itu indah,
Apa lagi pada Dia yang sempurna,
Tiada duka yang berani bertandang,
Melainkan bersamanya kebahagiaan yang dirancang..
Hariku bagai ulitan mimpi penuh khayalan,
Yang menjanjikan seribu warna keindahan,
Tiada nikmatMu yang mampu aku dustakan,
Kerana Kau memberi lebih dari yang aku inginkan..


Dan di saat ini,
Aku menangis lagi,
Lagi dan lagi..
Merintih dalam sedu yang meletihkan,
Membayang segala khilaf yang aku coretkan,
dalam helaian-helaian hari yang usang..
Segala cinta yang aku hambarkan,
Segala setia yang aku hancurkan, 
Dan segala kecurangan yang aku lukiskan,
Pada setiap sendirianku,
Juga pada waktu yang memberi ruang dan peluang..


Ku sedar akan maha tahu dan awasMu,
Kerana Engkau lebih dekat dari urat leherku,
Rasa bersalah menekan seluruh sarafku,
Dan maha penyayangmu terus menghukumku,
Errggh...ia lebih menyakitkan!
Dari tubuh yang sengaja dilukakan..


Aku menangis lagi,
Lagi dan lagi..
Setiap tinta dosa manari-nari mengejekku,
Kau sedia mengampuniku,
Walau di penghujung setiaku yang hampir layu..


Ketahuilah tuhan,
Aku hanya ingin hanya dan hanya mencintaimu,
Disetiap helaan nafasku,
Dan disetiap tidur dan jagaku..
Seiring waktu, 
Aku tersungkur lagi,
Untuk kali ke berapa ribu,
Aku sendiri tidak tahu,
Kegelinciranku yang selalu,
Memberi rasa bimbang yang tak menentu,
Dan aku mula menadah tangan,
Untuk kuasa doa itu..


Wahai pemberi cinta,
Jadikanlah aku pencintamu yang setia,
Selamanya...




 Note : Suara cinta dari hati yang dicipta oleh Yang Maha Mencipta..
            Selimutkanlah aku dan mereka selamanya dengan kasih sayang dan rahmatMu..
            Amiin..





No comments:

Post a Comment