Thursday 11 August 2011

Belajar daripada apa yang kita lihat

Salam menempuhi fasa rahmat untuk anda yang bergelar muslim~^_^

Sekarang ni saya tengah cuti sem dan merupakan tempoh yang paling menakutkan. Why? (tarik nafas jap..)  sebab masa nilah iman betul-betul teruji...kat rumah ni banyak godaan, tak macam di kampus...kawan ada boleh mengingatkan...waktu pun pack, takdela peluang nak buat benda lagha...iman senipis kulit bawang yang dihiris lagi tujuh, macam ni lah...Allah~



Tapi hikmah disebaliknya mengingatkan agar saya bersyukur dengan keberadaan saya sekarang. Err..faham ke? maksudnya, bila dah kat rumah, rasa tak sabar nak balik kampus, bila kat kampus, teringat-ingat pula kat rumah. Hikmah yang saya maksudkan, I know my mom better...and I learn a lot from her...dan saya rasa  gelaran 'supermak'(drama aksi tv3) lebih sesuai diberikan kepada orang yang macam mak saya...She is the real iron lady...working non stop till night, separuh hari kat luar sebagai guru tadika( penat wo layan budak kecik..) and the rest kat rumah as housewife, menjahit, hantar dan ambil adik pergi sekolah, tuisyen, ..wow! Itupun saya dah tolong. Kalau saya kat kampus, ummi(mak saya) buat kerja sorang-sorang...haish..penatnya..Abah pula kerja dari pagi sampai petang.. 'parents' memang amazing kan?(emotional sekejap)

No comments:

Post a Comment