Wednesday 3 August 2011

Jangan Sombong Bodoh Tau..

Salam bulan ibadah buat semua pemilik mata yang sedang membaca~^_^


Hari ini saya ingin berkongsi rasa dengan anda semua..Mind to give your attention...he~
Saya selau dinasihati ummi(ibu saya) untuk be'mukim' di dapur setiap kali masak. Takut saya lupa dan 'bisa jadi hangus masakannya'.(pernah jadi pun..)ngeh~ Well, saya ni bukan jenis makhluk yang suka duduk diam. Saya rasa, tunggu ikan goreng masak, nasi masak, or apa-apa je yang kena tunggu are really wasting my time... Paling tidak pun, must do something dalam waktu interval tu. So, saya refuse dan siap bagi explanation panjang lebar. Tapi sebenarnya alasan tu semua tak concrete..Last-last ummi saya yang take over..sebab akhirnya saya pasti lupa yang saya ni tengah masak. Kalau ingat pun, sebab ummi yang ingatkan..ekeke..


Setiap kali nak masak, setiap kali tu jugalah ummi saya akan cakap macam tu. Saya pulak,tetep berdegil tak nak ikut cakap ummi..Untill one day, saya bermonolog sendiri, " why not saya bersabar sikit dan dengar cakap ummi?" Lagipun, memang saya buat silap setiap kali masak. So, saya pun tekad nak fokus betul-betul time memasak.I wouldn't leave..yeah,sure! Akhirnya, saya dapat masak dengan sempurna tanpa ada makanan yang 'terlalu masak' a.k.a hangus, heheh..


Big clap for me!! ngee~

Walaupun nampak macam masuk bakul angkat sendiri, ia adalah stu motivasi untuk saya supaya teruskan usaha untuk bersabar,yeah! gambatte!!
Dan yang paling best,'TERNYATA IA MEMBAHAGIAKAN~'wee~
sebab?
FIRST, saya dengar nasihat ummi,
SECOND, saya dapat mendidik diri untuk bersabar.
THIRD, saya dapat pecahkan 'kedegilan' saya ni.
So guys, moral of the story  ialah, jangan jadi sombong bodoh macam saya ni.
Ambil setiap nasihat or teguran daripada orang lain untuk cermin diri sendiri.
Selamat mencuba!(^ ^)~


No comments:

Post a Comment